Genomförande av servicetjänster

Uppdaterad
  • Arbetet vi utför ute hos kund skall utföras fackmannamässigt.

     

  • Serviceteknikern ansvarar för att nödvändig teknisk dokumentation finns tillgänglig vid underhållsarbete.

     

  • Kund kontaktas vid arbetets start, avbrott och färdigställande.

     

  • Kund ska alltid godkänna avslutat arbete med en påskrift på arbetsrapporten.

     

  • Hos ny kund eller kund som saknar avtal bör teknikern använda sig av checklistan Riskbedömning för särskilt tillfälle innan arbetet påbörjas. Avtalskunder får samordningsförutsättningarna via ”Allmänna villkor”. Riskbedömning Underhållsutrymme är ett komplement till Allmänna villkor.

     

  • Krav på kundens underskrift gäller även vid heta arbeten.

     

  • Serviceteknikern använder anvisad skyddsutrustning och lokala föreskrifter skall följas.

     

  • Serviceteknikern informera kund om någon miljöpåverkan kommer att ske vid servicearbetet i form av avfallsprodukter, svetsrök, oljespill etc. så att förebyggande åtgärder kan vidtas för att minimera miljöpåverkan.

     

  • Serviceteknikern informerar kund före större kostnadskrävande eller tillkommande arbeten.

     

  • Serviceteknikern rekommendera kund åtgärder utöver beställda arbeten. Om kunden inte önskar få påtalat fel åtgärdat, skall det noteras på Serviceorder, att kunden själv avhjälper felet.

     

  • Serviceteknikern informera kund om skada uppstått på kundägd materiel eller maskin vid underhållsarbetets utförande, samt vilka åtgärder som kommer att vidtas för att åtgärda skadan.

     

  • Arbetet redovisas på Arbetsrapport samt i förekommande fall på protokoll, checklistor.

     

  • Serviceteknikerns signatur på Arbetsrapporten utgör verifikation på att underhållsarbete har utförts enligt notering på arbetsordern.

     

  • Vid utförande av förebyggande underhåll klistras en dekal på trucken som visar vilken typ av underhåll som har utförts, datum, timmätaravläsning och teknikerns signatur.


warning Created with Sketch.